SI LES MARQUES DE LA UNIÓ EUROPEA DEIXEN D'UTILITZAR-SE DURANT 5 ANYS CONSECUTIUS CADUQUEN ENCARA SIGUIN FAMOSES
Una decisió recent del Tribunal General de la Unió Europea ha declarat la caducitat per manca d'ús de la famosa marca de la societat nord-americana Apple Inc.:
THINK DIFFERENT
Aquesta marca eslògan va ser objecte d'una famosa campanya publicitària d'Apple Inc. iniciada el 1997.
El 2016, la societat suïssa Swatch AG va sol•licitar la caducitat per manca d'ús de la Marca d'Apple Inc.
Tot i que Apple Inc., durant el procediment, va aportar prova que continuava fent servir la marca THINK DIFFERENT en uns embalatges, el Tribunal ho va considerar insuficient pel fet que la frase THINK DIFFERENT estava representada juntament amb les especificacions tècniques dels productes d'Apple Inc., i just a sota del codi de barres en una mida molt reduïda, per la qual cosa no captaria l'atenció dels consumidors i, per tant, seria insuficient per considerar-ho com a indicatiu de l'origen empresarial dels productes.
Aquesta decisió il•lustra la gran dificultat per a protegir marques que van arribar a ser molt conegudes però l'explotació de les quals ha cessat, cosa que les fa vulnerables a una acció de caducitat, tot i que continuïn vives en la ment dels consumidors.
Això no obstant, no impedeix que l'ús per part d'un tercer d'una marca famosa caducada per manca d'ús no es pugui considerar il•lícit a l'empara d'altres normes com ara la competència deslleial.